עו"ד יפעת בלפר
מומחית למניעת הטרדה מינית

עו״ד יפעת בלפר, מומחית למניעת הטרדה מינית ויצירת סביבת עבודה בטוחה ומכבדת. עו"ד יפעת יועצת ומלווה ארגונים בטיפול במקרי הטרדה מינית ובפיתוח והטמעה של תהליכי מניעת הטרדה מינית ויצירת אקלים ארגוני מכבד ובטוח. בתפקידה הקודם באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ולנפגעות תקיפה מינית ניסחה את ה"קוד למניעת הטרדה מינית בעבודה" בשיתוף מכון התקנים הישראלי. בשנים האחרונות, מנחה יפעת את סדנאות המנהלים של המרכז הבינלאומי לכנסים בתחום מניעת הטרדה, וזוכה לביקורות מעולות הן מצד המשתתפים בסדנאות והן מצד הארגונים מטעמם הם נשלחים.

אודות עו"ד יפעת בלפר

עו"ד יפעת בלפר, מומחית למניעת הטרדה מינית, מרצה, יועצת ומלווה ארגונים בפיתוח והטמעה של תוכניות למניעת הטרדה מינית ולשוויון מגדרי.

מזה שנים מלווה ארגונים בפיתוח כלים והובלה של תהליכים למניעת הטרדה מינית וליצירת תרבות ארגונית מכבדת. בתפקידי הקודם כיועצת משפטית וראש תחום מניעת הטרדה מינית באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ניסחה את הקוד הוולונטרי למניעת הטרדה מינית בשיתוף מכון התקנים הישראלי, מלווה ארגונים רבים, ביניהם משטרת ישראל, נציבות שירות המדינה, חיל האוויר וחיל המודיעין, מד"א, משרד השיכון ובינוי, עיריית רעננה ובאר שבע ועוד. 

בשנים הרבות מלווה עו"ד בלפר ארגונים, ואת ההשפעות של הטרדות מיניות על העובדות/ים ועל הארגון – בפגיעה בסביבת העבודה, בתפוקה, בשביעות הרצון של העובדים והלקוחות, ובמוניטין של הארגון. לכן היא מאמינה שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם הטרדות מיניות היא למנוע אותן. לעתים קרובות ארגונים מטפלים בתופעה רק כשמגיעות תלונות על הטרדה מינית, בעוד הדרך הראויה והאפקטיבית היא מניעה על ידי יצירת סביבת עבודה מכבדת ושוויונית.